مطالب خواندنی و جالب و مفید

بهترین مطالب خواندنی و جالب و مفید از یک نویسنده

مطالب خواندنی و جالب و مفید

بهترین مطالب خواندنی و جالب و مفید از یک نویسنده

  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز ، توانایی نوشتن خوب در صنعت شما اهمیت حیاتی دارد. شما می توانید یک برنامه نویس کامپیوتر ، یک صاحب مشاغل کوچک ، یک مدیر باشید - هر کاری که باشد ، احتمالاً کلمات زیادی را در بر می گیرد.

فقط به مواردی که ممکن است در یک روز کاری معمولی بنویسید فکر کنید:

ایمیل به مشتری
یادداشت های داخلی یا گزارش های مربوط به همکاران
دستورالعمل برای یک زیردست
ارائه سمینار
یادداشت ها یا نکات عمل از یک جلسه
محتوای جدید برای وب سایت شرکت شما
من مطمئن هستم که شما می توانید لیست را گسترش دهید.

واقعیت این است که متن ، ارز وب است. اگرچه محتوای ویدئویی و صوتی به آرامی محبوبیت بیشتری پیدا می کند ، متن مزایای گسترده ای دارد. لیست شامل جستجو ، تولید و ویرایش بسیار آسان ، اسکن آسان و سریع بارگیری می باشد.

بنابراین چرا اینقدر مهم است که هر بار که انگشت خود را روی صفحه کلید قرار می دهید ، خوب بنویسید؟

 

نوشتن شما باید اولین تصور خوبی را به شما بدهد.
 

در بسیاری از مواقع ، اولین تماسی که شخص با شما خواهد داشت از طریق ایمیل یا از طریق خواندن وب سایت است. این می تواند زمانی باشد که:

شما می توانید با یک جلد نامه و CV درخواست کار کنید
شما در حال پاسخگویی به ایمیل از یک مشتری آینده نگر هستید
مشتری در حال خواندن وب سایت شما است
یک همکار آدرس ایمیل کسی را که می خواهد با شما تماس بگیرد ، منتقل می کند
همچنین زمینه های غیر کار زیادی وجود دارد که این امر نیز صدق می کند. بعضی از آنها ... هستند:

باید نامه شکایت بنویسید و می خواهید جدی بگیرید.
شما در یک سایت دوست یابی نمایه ایجاد می کنید.
شما در حال نوشتن محتوا برای وب سایت یک انجمن یا سرگرمی هستید.
باز هم ، این لیست ها می توانند ادامه پیدا کنند و ادامه دهند.

در همه این موارد ، کیفیت نوشتار شما و روشی که خودتان بیان می کنید ، قرار است تأثیر جدی بر خواننده بگذارد. شما می خواهید که این تصور خوب باشد!

 

نوشتن فقیر خوانده نمی شود.
چند بار پست های وبلاگ را نادیده گرفته اید ، صفحات زارگون را در سایت یک شرکت نادیده گرفته اید ، یا حتی به محض دیدن یک تیتر بد حرف یا گیج کننده ، خواندن را متوقف کرده اید؟

احتمالاً برای شما خبر نیست که ما در دنیایی اشباع شده از اطلاعات زندگی می کنیم. اگر ایمیل های شما طولانی است و یا اگر پست های وبلاگ شما مبهم و غیر منظم است ، مردم به سادگی آن را نخوانند.

شما در حال استفاده از رسانه های اجتماعی هستید - و می توان یافت

 

من می خواهم شرط کنم که شما به نوعی نمایه آنلاین یا حضور آنلاین دارید. این ممکن است در LinkedIn ، Facebook ، Twitter یا حتی وبلاگ شما باشد. این همچنین می تواند در یک صفحه پیام عمومی ارسال شود.

 

نام کامل خود را به نقل از نقل قول در Google وارد کنید. اگر نام مشترک دارید ، ممکن است سعی کنید حرفه یا موقعیت مکانی خود را اضافه کنید.

چه چیزی پیش می آید؟ آیا نتایج ممکن است مشتری یا کارفرمای آینده نگر را تحت تأثیر قرار دهد؟

به خاطر داشته باشید که تقریباً هر چیزی که شما به صورت آنلاین می نویسید ، توسط افرادی که در جستجوی شما هستند می توانند پیدا شوند. باز هم ، شما می خواهید با محتوای خوب نوشته شده تصور خوبی به آنها بدهید - حتی اگر این فقط بیوگرافی شما در LinkedIn باشد.

همچنین مشاهده کنید: برای دریافت شغل بیشتر ، پروفایل LinkedIn خود را به حداکثر: 4 نکته راهنمایی کنید

بنابراین ، اگر می دانید که نوشتن شما قویترین نکته شما نیست ، برای بهبود چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

 

مرحله اول: تمرین کنید!

اگر تا به حال به عنوان یک کودک نوازندگی یک ساز موسیقی را یاد گرفته اید ، احتمالاً به شما توصیه می شود که مرتباً تمرین کنید. نوشتن فرقی ندارد. هرچه بیشتر بنویسید ، اطمینان بیشتری پیدا خواهید کرد.

اگر به دستور زبان اولیه به یک دستورالعمل نیاز دارید یا اگر نیاز به تجدید نظر در برخی از قوانین دارید ، در اینجا  40+ نکاتی درباره نگارشی آورده شده است .

برای کسانی که نویسندگان طبیعی نیستند ، به نظر می رسد که کار سخت و محکم نشستن و حرف زدن روی صفحه است. سعی کنید هر شب فقط پنج یا ده دقیقه وقت بگذارید در مورد چیزی که مورد علاقه شماست بنویسید. از آزمایش کردن با استفاده از زبان خود نترسید: هیچ کس نیازی به دیدن این جز شما ندارد.

مرحله دوم: آن را با صدای بلند بخوانید

 

یکی از قدرتمندترین راهها برای "شنیدن" هرگونه نقص در نوشتار ، خواندن آن با صدای بلند است. اگر کسی هستید که یک سخنران مسلط هستید اما کمی با نوشتن تلاش می کنید ، این یک راه عالی برای استفاده بیشتر از روشی است که شما ترجیح می دهید ارتباط برقرار کنید.

وقتی با صدای بلند می خوانید ، احتمالاً به جملات متقابل و واقعاً طولانی توجه خواهید کرد. آنها همانهایی خواهند بود که شما از نفس خارج می شوید!

مرحله سوم: بازخورد دریافت کنید

وقتی مقاله مهم دارید که باید درست باشد ، از درخواست بازخورد نترسید. این می تواند به همان اندازه غیررسمی باشد که از یک همکار یا دوستان بخواهید آن را بخوانند. از آنها بپرسید که آیا این اصلاً گیج کننده بود یا اینکه اجرای هر یک از جملات سخت بود یا خیر. همچنین ارزش این را دارد که از آنها بخواهید به دنبال کلمات "clunky" باشند که درست به نظر نمی رسد.

در بعضی موارد ، ممکن است بخواهید یک نویسنده یا ویرایشگر حرفه ای را استخدام کنید تا به آنچه نوشتید نگاه کنید.

 

آیا در مشاغل یا مشاغل خود نوشتن مبارزاتی را می یابید؟ آیا نکاتی برای اشتراک گذاری دارید؟

نوشته شده توسط علی هیل ، نویسنده و وبلاگ نویس حرفه ای و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد نوشتن خلاق. اگر به هر نوع پروژه کتبی نیاز به دستی دارید ، 

 

 

  • ۹۹/۰۳/۰۱
  • ساسان نیک صفت

نوشتن