مطالب خواندنی و جالب و مفید

بهترین مطالب خواندنی و جالب و مفید از یک نویسنده

مطالب خواندنی و جالب و مفید

بهترین مطالب خواندنی و جالب و مفید از یک نویسنده

  • ۰
  • ۰

بهتر است که در هنگام خرید سشوار به یک سری عوامل کلیدی مانند کیفیت، میزان وات، وزن آن، و همچنین لوازم جانبی همراه آن که به شما کمک می‌کنند تا موهای خود را راحت‌تر حالت بدهید و خشک کنید، به خوبی دقت کنید.

انواع سشوار بر اساس منبع حرارت

سشوار سرامیکی

نوع تکنولوژی در این سشوار‌ها به خشک کردن مو از درون و بیرون کمک می‌کند. میزان حرارت در سشوار‌های سرامیکی بسیار خفیف است، از این جهت آسیبی به مو‌ها نخواهد رساند. دلیل نامگذاری این نوع سشوار‌ها به این خاطر است که فضای داخلی سشوار با استفاده از سرامیک و چینی برای هدایت بهتر گرما به بیرون پوشیده شده و جنس المنت در این نوع سشوار‌ها از جنس سرامیک است

عیب المنت‌های سرامیکی

این نوع المنت‌ها در برابر ضربه بسیار حساس هستند و با افتادن سشوار بر روی زمین ممکن است بشکنند. جنس المنت بیشتر سشوار‌ها از جنس نیکل است، اما تعداد کمی از سشوار‌ها دارای المنت سرامیکی هستند.

 

سشوار یونی یا آیونیک

فناوری تولید یون (سشوار یونی) از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هنگام خرید سشوار آرایشگری- خانگی باید به آن توجه داشته باشید. سشوار‌های دارای فناوری یون داخل خود یک مولد برای تولید یون دارند. این نوع سشوار‌ها معمولا دارای دکمه آیونیک یا به صورت تماما آیونیک هستند.

 

 سشوار تورمالین

تورمالین نوع سنگ معدنی است که هنگام حرارت دیدن، همانند سشوار‌های آیونیک بار الکتریکی طبیعی تولید می‌کند، اما نحوه انجام کار آن متفاوت است. در سشوار‌های تورمالین، بدنه دستگاه نیز به ماده تورمالین آغشته شده و با بالارفتن دما، خاصیت تولید یون منفی آن فعال می‌شود. از تفاوت‌های سشوار تورمالین و آیونیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آیونیک نیاز به برق مستقیم برای تولید یون منفی دارد، اما تورمالین خیر در آیونیک نیز در باد سرد تولید یون منفی داریم، اما در سشوار‌های تورمالین با افزایش دما تولید یون‌های منفی همراه است.

 

انتخاب نوع برس سشوار برس دار

هنگام خرید سشوار برس دار بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

سشوار برس دار بزرگ مناسب افرادی است که مو‌های بلند دارند. تجربه ثابت کرده که قطر ۵ سانتی متر ابعاد مناسبی برای سشوار‌های برس دار جهت حالت دادن مو‌های بلند است.

در حالت کلی برس‌های ۲.۵ الی ۳ سانتی متر در بیشتر مواقع بیشترین کاربرد را دارند.

کسانی که مو‌های کوتاه ‌تری دارند بهتر است برس‌های کوچکتر با قطر ۲.۵ را انتخاب کنند

اگر تصمیم به ایجاد مو‌های فر دارید، برس‌های ۲.۵ سانتی متری بهترین گزینه برای شماست.

 

 

مهم ‌ترین معیار های انتخاب سشوار

نوع المنت

نوع موتور

فناوری تولید یون

قدرت

 

فناوری تورمالین

حرارت سرعت و دکمه باد سرد

دکمه های ویژه و خاص

امکانات جانبی

نوع المنت

 الان در سشوار‌های نسل جدید از المنت‌های سرامیکی استفاده می‌کنند. این هم باعث کمتر داغ شدن وسیله می‌شود و هم طول عمر و کارکرد آن را افزایش می‌دهد.

 

تولید یون

 جدیدترین اتفاق در سشوارها شاید همین باشد. بعضی از مدل‌های به روز سشوار قابلیت تولید یون دارند. این قابلیت علاوه بر خشک کردن بهتر مو، به حفظ چربی داخل تار مو کمک و از به هم چسبیدگی و وز شدن مو هم جلوگیری می‌کند.

 

موتور

 موتور سشوارهای خانگی اصطلاحا موتور DC و موتور سشوار‌های حرفه‌ای که بیشتر به کار آرایشگاه‌ها می‌آید موتور AC هست. موقع خرید حواستان به این نکته باشد.

 

قدرت

 قدرت موتور سشوار عامل دیگر تعیین کننده کارکرد مفید آن است. الان برای مصارف خانگی باید روی موتوری با قدرت ۱۸۰۰ یا ۲۰۰۰ وات به بالاتر حساب کرد. البته در سشوارهای چرخشی چون نیازی به قدرت پرتاب باد ندارند این عدد از ۷۰۰ شروع می شود.

 

تنظیم حرارت

 یک سشوار خوب باید دکمه تنظیم حرارت داشته باشد تا بشود به راحتی حرارت مورد نیاز را تعیین کرد.

 

تنظیم سرعت

 سرعت پرتاب باد سشوارها هم در مدل‌های خوب قابل تنظیم هستند. این آپشن‌ها موقع استفاده به کارتان می‌آیند.

باد سرد: بعضی سشوارها دکمه باد سرد دارند که در مواقع نیاز به تثبیت مو با خنک کردن آن به کار می‌آیند. این دکمه را جدی بگیرید بد نیست.

 

امکانات جانبی

سری‌های مختلف مانند دیسپانسر یا همان متمرکز کننده بسته به نوع نیازتان می‌توانند به درد بخور باشند. موقع خرید یک سشوار حواستان باشد دستگاهتان حداقل یک دیسپانسر داشته باشد. سری دیگر سشوارها سری برس مانند ماساژ موست که تجربه لذت بخشی را به همراه دارد. دکمه توربو، حلقه آویز و طول بیشتر سیم برق دستگاه هم نکات مثبت در انتخابش هستند.

طول سیم سشوار

همیشه در هنگام خرید سشوار به طول سیم مدل سشواری که انتخاب کرده‌اید هم توجه کنید. اگر پریز برق با میز آرایش شما فاصله زیادی داشته باشد هنگام مدل دادن به موهایتان احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد. معمولا طول سیم مناسب برای سشوار ۱٫۵ الی ۲ متر در نظر گرفته می‌شود.

 

بهترین مارک و مدل سشوار کدام است و سشوار خوب چی بخریم

برای مشاهدۀ بهترین مارک و مدل سشوار خانگی و سالنی و حرفه ای و آرایشگاهی می توانید به آدرس زیر در وبلاگ جایینو که مربوط به مطلب بهترین مارک و مدل های سشوار در ایران پرداخته است مراجعه نمایید :

http://jayino.com/blog/useful-articles/best-hair-dryers/

 

انتخاب سشوار بر اساس نوع مو

انواع سشوار‌ها علاوه بر کاربرد خانگی و صنعتی، بر اساس نوع مو نیز قابل دسته بندی هستند.

سشوار موی فر

مو‌های فر زمانی زیبا هستند که به صورت طبیعی خشک شوند. برای خشک کردن طبیعی این نوع مو‌ها بهتر است از سشوار‌هایی استفاده شود که با حرارت کم و به آرامی مو‌ها را خشک می‌کنند. برای حجم دادن به مو‌های فر نیز می‌توانید از متمرکز کننده هوا در قسمت جلوی سشوار استفاده کنید.

 

 

سشوار موی کم پشت

برای پر پشت جلوه دادن این مو‌ها معمولا از یک نازل با سر بسیار باریک استفاده می‌شود. با استفاده از این نوع سشوار، از ریشه مو تا ابتدای تار مو را سشوار می‌کشند تا حجم مو‌ها چند برابر جلوه کند. مو‌های کم پشت به دلیل آسیب پذیری بالایی که دارند بهتر است در درجه حرارت کم خشک شوند و سشوار به صورت مستقیم بر روی مو‌ها قرار داده نشود تا رطوبت مو‌ها از بین نرود.

 

سشوار مو‌ی صاف

انتخاب سشوار سبک برای سشوار کردن مو‌های لخت، بهترین گزینه است. برای حالت دادن مو‌های لخت لازم است سشوار برای مدت زمان طولانی بالای سر فرد قرار داده شود، بنابراین سشوار باید سبک وزن باشد. سشوار‌های یونی نیز برای این نوع مو‌ها مناسب هستند و درخشش مو‌ها را دوچندان می‌کنند.

سشوار مو‌ی وز

در سشوار کردن این نوع مو‌ها معمولا از یک نازل استفاده می‌شود که با استفاده از آن تنها می‌توان قسمت کوچکی از مو را خشک کرد. برای خشک کردن مو‌های وز نباید عجله داشته باشید و برای درخشش بیشتر مو‌ها نیز می‌توانید از سشوار‌های یونی استفاده کنید.

 

انواع سشوار بر حسب کاربرد

انواع سشوار بر اساس نوع کاربرد به دسته‌های فوق حرفه ای، نیمه حرفه ای، خانگی و مسافرتی قابل تقسیم هستند. سشوار‌های خانگی نیز به دو دسته سشوار‌های چرخشی و برس دار تقسیم می‌شوند.

سشوار‌های خانگی با موتور سبک

در این سشوار‌ها، برق موتور و المنت یکی است؛ به همین دلیل این سشوار‌ها دقیقا یک دکمه دارند و در سه حالت خاموش، ملایم، باد زیاد و حرارت بالا قبل تنظیم هستند.

 

سشوار‌های آرایشگاهی با موتور سنگین

در سشوار‌ نوع  AC، برق المنت و موتور به صورت مجزا است؛ به همین دلیل این نوع سشوار‌ها دو دکمه برای کنترل سرعت و کنترل درجه حرارت دارند. دکمه کنترل حرارت دارای باد سرد، ملایم و گرم بوده و به دلیل جدا بودن سیستم برقی، باد را می‌توان به صورت خاموش، کم و زیاد تنظیم کرد. این گروه سشوار‌ها، انواع حرفه‌ای بوده و برای کار‌های آرایشگری مناسب هستند.

 

 

منبع مطلب : jayino.com/blog/

  • ۹۸/۰۹/۳۰
  • ساسان نیک صفت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی